lördag 1 december 2012

Lördag!!


Idag så vaknade jag kl.7 men låg kvar i sängen ett tag . Sen gick jag ut i köket för att ta något att äta,kollade lite på TV sedan jag jag in på mitt rum. Plockade upp lite småsaker, bäddade (Jag vill ha ordning )
Jag klädde på mig varma ridkläder för att sedan gå ut i vinterkylan. Kallt vare!
Jag mockade 2 boxar innan jag gav mig ut på Gizmo för att jobba i skogen, eller "vinterskogen"
Väl ute så jobbade jag han i galopp fört ihopsatt och upprest galopp, sedan lång och låg, väldigt kul och jobba med galoppen tycker jag. Jag får en sån härlig känsla när jag rider Gizmo, allt blir så magiskt, jag kan göra vad jag vill. Tänk er, först ta lite racergalopp sedan bara gå över i riktig arbetsgalopp, vilken känsla!
När jag blir stor vill jag bli tränare, i Hoppning och Dressyr. så varför inte börja lära sig så mycket som möjligt redan? ;-)  När jag kom hem efter det 1,5h långa ridpasset på Gizmo så tog jag av han alla grejer och borstade ,gav han en slant morot som tack för han arbetade så bra. belöning!! :) 
Detta har jag gjort, och fortsätter med att fixa spån i boxarna, fixa fram täcken till pållen. 
Sedan kanske jag ska ta ett varmt bad och börja packa tills imorgon?, åker klockan 5 på morgonen!!
Då jag,Mamma,Elsa,Maria,Linda drar oss mot staden Stockholm för " Stockholm International Horseshow"
SÅ kul!! :D , dessutom första gången i mitt liv!! :D  Ska kolla på schabrak, täcken, jacka och ridvantar till mig, grimma och lite annat smått och gott, vi får se vad jag kommer hem med! :-) vad tror ni? allt kanske? ;)
( Om ni har " Instagram" följ mig "Smurfenwilma" )

Det var allt jag hade att säga. Ni får ha det så bra! / Wilma ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar