söndag 30 september 2012

Dagens ridpass 2

Stall ägaren/min tränare frågade om jag ville rida en av hennes hästar efter lunch. Man är ju dum om man tackar nej till att rida den puddingen. Dock så gillar mina knän inte mig... vill man lära sig så får man lida pin!

Hon heter i vilket fall Kaziren och är en av Tereses tävlingshästar. Hon har inte tävlat så  mycket i år utan har fått stått och gottat sig på bete men nu är hon en bit in i igångsättningen.

Jag skrittade fram en stund och kände lite på henne. Travade lite och flyttade henne å gjorde massa krumelurer för att känna att hon var med mig. Hon var sjukt fin! Sen fattade jag galopp och galopperade lite i båda varven. Provade att fatta galopp från skritt och WOW hon är så sjukt grym. Känslan när man känner att hela hästen "lyfter" framdelen och skjuter på med baken, fyfasiken va hon är grym! Kortade galoppen på en långsida i båda varven. Det är bara att man pillar lite på yttertygeln och så sitter man upp. Den känslan är obeskrivlig. Man måste sitta på för att förstå. Det låter enkelt och det ser enkelt ut när man ser någon annan rida henne men du lär verkligen jobba. Men du får ju verkligen resultatet i slutet.

Häftigaste hästen jag setat på. Snacka om en välutbildad häst. Shitt sjuk känsla!

Rörigt inlägg men är lite uppe i varv, GRYM HÄST!

Kass bild, men här är hon!

/ Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar