lördag 7 juli 2012

vattenkopp vs vattenhink

Vad är egentligen bäst?

Självklart har båda för och nackdelar. Men i slutända tycker jag bäst om vattenhinkar. Varför? jo de ska jag berätta för er nu!

Vattenhinkar  är bra för att då håller du koll på hur mycket hästen dricker vilket jag tycker är mycket viktigt. Får inte hästen i sig tillräckligt med vatten så kan den vara sjuk eller bli och med vattenkopp vet du inte hur mycket vatten hästen får i sig. De är även lätta och göra rent. Det dåliga är att de är tungt och bära och vattnet kanske inte räcker till en hel natt.

Vattenkoppar är bra för du slipper bära och hästen har alltid tillgång till vatten. Det dåliga är att du inte har en aning om hur mycket vatten hästen får i sig och dem kan vara svårt och göra rent överallt i koppen.

Jag skulle hur som helst ha vattenhink till min häst.

~ Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar