torsdag 5 juli 2012

Presentation Linn

Hej mitt namn är Linn och jag är en av dom som äger bloggen.
Jag är 16 år och bor i Borlänge och börjar till hösten gymnasiet Mikael Elias i Falun.
Bor gör jag med min familj, varannan vecka hos Mamma med hennes sambo och hans dotter, min bror och våran hund Kiara. Varannan vecka bor jag hos pappa med hans sambo och hennes två barn, min bror och sen har jag en Kanin där som heter Sotiz.

När jag inte går i skolan är jag mestadels i stallet. Jag har ingen egen häst och har aldrig haft det men jag har ändå sån tur så jag har tre hästar jag är hjälper till med regelbundet så jag tänkte skriva lite om dem.

Zorrino är en vit häst skulle kunna gissa på att han är runt 1.65. Han är en riktig bushäst som ofta får en att skratta med sina bus. När han får chansen bockar han gärna eller kanske springer ut från ridbanan eller varför inte springa lite extra fort i galoppen? Han är en riktig sköning dendär Zorrino! Vi har tillsammans hoppat bana runt metern och hoppat två enstaka hinder på 1.20 en gång. I dressyren jobbar vi med att vara lugna och ha en lång och låg form så han får slappna av lite.



Ida är en brun storhäst runt 1.70. Hon är en stor häst att jobba med och det tar sin lilla tid för henne att komma igång men när hon kommer ingång blir hon såååå fin! I hoppningen så är hon världens snällaste hon gör allt för att hon ska komma över hindren. Tillsammans har vi hoppat bana på ungefär en meter utan problem. Tyvärr är Ida skadad för tillfället och vi håller alla tummar för att hon ska bli bra.



Franz är en grå liten typ som är ungefär 1.60 tror jag. Honom har jag ridit i över två år nu och han är den som jag känner bäst. Han har alltid ställt upp som tår torkare och det är han som vet allt om mig. Alltid om det är något så går jag till honom. Vi har tillsammans hoppat bana runt metern och tävlat dressyr en gång med dåligt resultat. Denna hästen känner jag utan och innan och jag vet hur han reagerar vid olika hjälper. Världens goaste plutt!



/linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar